-PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA- "Selamat datang ke http://tangsihantu.blogspot.com/"......."Blog berkaitan dunia tangsi yang menipu"---------"Amalkan etika memancing yang baik, amalkan kaedah tangkap-lepas"

Pelawat DIDAHULUKAN, Rakan DIUTAMAKAN

“Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih Followers dan Pelawat semua........ SELAMAT MEMANCING..”

Jumaat, 1 April 2011

Istana Hinggap

Salam sejahtera untuk semua pengunjung tangsihantu.blogspot.com/
Lama rasanya tidak update laman tangsihantu. Di Terengganu boleh kata hari-hari hujan. Siang dan malam hujan. Nak pergi mancing pun tak berapa sesuai. Air dah mula naik di beberapa daerah di Terengganu. Banjir lagi rupanya.

Pada jumaat 1 Mac 2011, Abe Din dan dua orang rakan, Mat dan Midi telah memulakan langkah awal membina rumah rakit idaman kami. Dijangkakan rumah rakit akan dilayarkan ke lokasi pilihan dalam bulan April ini.

 Midi sedang memilih kayu terbaik


 Rakan Abe Din sedang menggergaji dan menebuk kayu


 Dua rakan kongsi Abe Din yang cukup gigih


 Ini aje juadah yang ada di rumah Abe Din


 Rangka sangkar ikan yang sudah 50% siap

Kami memang positif dengan usaha ini. Perbincangan membina dan melukis pelan telah  dimulakan seawal  Januari 2011. Modal masih tidak mencukupi tetapi rasanya kami boleh usahakan. Apabila sangkar ini berjaya diapungkan, ia abakal menjadi lokasi utama kami memancing di sungai Kerteh. Sungai Kerteh yang menjadi lubuk dan laluan ikan mega tentunya tidak akan mengecewakan apabila "roadblock" sungai kami siap nanti.

Aktiviti kami dimulai pada pukul 9 am dan berhenti rehat sembahyangJumaat pada pukul 12 tgh. Sambung semula pukul 3 petang dan tamat pada pukul 6 petang. Memang letih gila... sakit semua urat saraf. Kami akan sambung semula Sabtu esok... tak sabar rasanya hendak lihat hasil akhir kami...


He... he... sabar... sabar
Abe Din