-PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA- "Selamat datang ke http://tangsihantu.blogspot.com/"......."Blog berkaitan dunia tangsi yang menipu"---------"Amalkan etika memancing yang baik, amalkan kaedah tangkap-lepas"

Pelawat DIDAHULUKAN, Rakan DIUTAMAKAN

“Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih Followers dan Pelawat semua........ SELAMAT MEMANCING..”

Sabtu, 30 April 2011

Istana Hinggap 3

Salam sejahtera dan selamat datang kepada semua pengunjung laman tangsihantu. blogspot.com/ Pada kesempatan ini, Abe Din ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pelawat yang sudi melawat blog kecil dan tidak seberapa ini.

Pada kali ini, Abe Din masih lagi akan bercerita tentang Istana Hinggap yang dicadangkan pembinaannya di sungai Kerteh. Banyak sungguh rintangan menghalang usaha kami untuk mengapungkan Istana idaman. Jika Abe Din boleh, Mat pula sibuk. Jika Abe Din dan Mat boleh... anak buah pula ada kerja. Midi ok je... dia memang setia dengan sungai Kerteh tu. Kabo je bila... mesti jadi.

Harapan kami tertunda sehingga minggu yang ke-4. Walaupun semua sudah dirancang dengan teliti tetap juga tidak menjadi... mungkin disebabkan belum sampai masa yang sesuai. 

Dengan izin yang Maha berkuasa, dapat juga kami berkumpul untuk memasang dan mengapungkan istana kami buat kali pertama. Janji diatur pada pagi Sabtu bersamaan 30 April 2011.

Projek bermula pada pukul 8.30 am. Berkat kesabaran dan kerjasama semua, istana hinggap selesai diapung dan ditarik ke lokasi yang ditetapkan pada lebih kurang pukul 4.00 pm menggunakan bot fiber 10 kaki milik Abe Din..

Setakat ini kami semua sangat berpuas hati kerana Istana yang diidamkan telah berjaya ditempatkan di lokasinya seperti yang telah kami rancangkan.

Kerja-kerja penambahbaikan seperti pemasangan tiang, bumbung, dinding dan lantai akan disambung semula esok hari bermula pukul 8.30 am. Kami menjangkakan istana berkenaan dapat beroperasi sepenuhnya dalam 4 hingga 5 hari lagi.

Semoga esok akan lebih berjaya..
Abe Din