-PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA- "Selamat datang ke http://tangsihantu.blogspot.com/"......."Blog berkaitan dunia tangsi yang menipu"---------"Amalkan etika memancing yang baik, amalkan kaedah tangkap-lepas"

Pelawat DIDAHULUKAN, Rakan DIUTAMAKAN

“Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih Followers dan Pelawat semua........ SELAMAT MEMANCING..”

Ahad, 6 Februari 2011

Taman Kelip-kelip

Pada musim tengkujuh baru-baru ini, Abe Din dan seorang rakan sempat melawat sebuah lokasi pancingan udang galah di Kampung Yah Yah, Ibok, Kemaman. Kampung ini bukan sahaja terkenal sebagai lokasi pancingan udang tetapi sebagai tempat untuk melihat kelip-kelip di waktu malam hari. Banyak bot-bot disediakan bagi tujuan membawa pelawat memerhati kelip-kelip.

Memandang musim tengkujuh, banyak bot-bot tidak menjalankan operasi kerana air yang kerus dan laju. Banayak bot-bot diletakkan di tempat tinggi bagi mengelak dihanyutkan air banjir.


Sebelum ini, Abe Din pernah memancing udang di sini menggunakan bot. Hasil boleh tahan jugak. Cuma udang di sini isinya agak lembut sedikit tetapi perlawanannya tetap ganas.

Tujuan utama Abe Din datang ke Yah-yah adalah untuk melihat sebuah bot yang hendak dijual. Kawan Abe Din bercadang untuk membeli bot berkenaan untuk digunakan bagi memancing udang di sungai Kerteh. Cadangnya selepas Tahun Baru Cina, proses memindah akan dijalankan.