-PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA- "Selamat datang ke http://tangsihantu.blogspot.com/"......."Blog berkaitan dunia tangsi yang menipu"---------"Amalkan etika memancing yang baik, amalkan kaedah tangkap-lepas"

Pelawat DIDAHULUKAN, Rakan DIUTAMAKAN

“Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih Followers dan Pelawat semua........ SELAMAT MEMANCING..”

Jumaat, 29 Julai 2011

Mari Memancing

Salam untuk semua pelawat tangsihantu.blogspot. Lama tak update blog.... rasa gatal tangan le pulak. Kali ni nak cerita tentang hobi memancing atau mancing atau ngail atau apa saja panggilan yang korang guna. Memang tidak dinafikan, ramai yang terlibat dengan hobi memancing ini adalah hasil asuhan semasa kecil. 

Kanak-kanak belajar memancing dari pemerhatian perilaku orang yang lebih tua. Apabila dewasa, hobi ini semakin subur berkembang. Terdapat juga diantara individu yang mengenali dan meminati hobi memancing ketika dewasa. Walaupun begitu, paratusnya sangat sedikit.

Dua orang awekz sedang bergambar dengan seekor keli
(Sekadar gambar hiasan)

Bakal pemimpin masa depan dalam bidang mancing...he..he
(Gambar hiasan juga)

Kalau korang betul-betul minat mancing... korang kena le belajar sedikit sebanyak ilmu memancing. Baru le terserlah minat korang. Kata minat mancing... ikat mata kail tak tau... pasang umpan tak pandai... dapat ikan.. tak tau nak cabut mata kail. Dah apa korang tau ?.... makanggg je...

Sekarang... orang pompuan pun dah minat memancing. Di Malaysia dah ada tokeh kedai pancing milik kaum hawa. Tok guru pertama Abe Din dalam bab mancing ni... orang pompuan..(arwah nenek). Jangan wat malu orang lelaki. Patut ke.. kalau cacing pun tak kenal ?... alamat nak kena penyepak le tu.

Apapun... kalau dah minat tu... tunjuk le minat anda... jangan sekadar ikut orang je. Jumpa lagi.
Abe Din